broj u ediciji: 76
isbn: 978-86-7718-124-6
godina: 2012
broj strana: 436
cena: 1780
Rasprodato
[Naruči knjigu]
Michael W. Apple
IDEOLOGIJA I KURIKULUM
Prevod: Đorđe Tomić
O autoru:
Michael W. Apple bio je nastavnik u osnovnim i srednjim školama u Njudžersiju pre nego što je počeo da predaje na univerzitetu. Bio je i predsednik sindikata nastavnika. Apple je profesor kurikuluma na Univerzitetu Viskonsina, u Medisonu. Dobio je brojna priznanja i nagrade za svoj akademski rad. Među njegovim novijim publikacijama su “Official Knowledge: Democratic Knowledge in a Conservative Age” (2000); “Educating the ‘Right’ Way” (2001); “The State and Politics of Education” (2003); “The Routledge International Handbook of Critical Education” (2009); “The Routledge International Handbook of Sociology of Education” (2010); “Global Crises, Social Justice, and Education” (2010).
Iz knjige:
“Svaka analiza načina na koje se nejednaka raspodela moći u društvu reprodukuje ili problematizuje mora uzeti u obzir i sistem obrazovanja. Obrazovne institucije spadaju među glavne mehanizme kojima se moć održava ili dovodi u pitanje. Obrazovne institucije i načini na koje su one organizovane i kontrolisane integralno su povezani sa načinom na koji određeni ljudi osiguravaju pristup ekonomskim i kulturnim resursima i moći. Budući da obično pripada javnoj sferi i nalazi se pod kontrolom države, obrazovanje je i mesto sukobljavanja. U mnogim zemljama postavljaju se ozbiljna pitanja o tome da li je država organizovana na način koji obezbeđuje najveću korist za najveći broj stanovnika. Naizgled neposustajuća ofanziva konzervativnih snaga na sve ono što je u našem društvu ‘javno’ pokazuje koliko je to pitanje danas politizovano.
[…] postoji sasvim realan skup odnosa između ljudi koji u datom društvu poseduju ekonomsku, političku i kulturnu moć i načina na koji se o obrazovanju razmišlja i kako se ono organizuje i vrednuje.
[…] ova knjiga je posvećena prvenstveno dinamici ideološke dominacije.”
Michael W. Apple